قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به گرامیداشت ۲۵خرداد، روز گل و گیاه گفت: حمایت از تولیدکنندگان بومی گل و گیاه استان از اولویت های سازمان پارکهای تبریز است .

 حمایت از تولیدکنندگان و گلخانه های بومی از رویکردهای اساسی سازمان پارکها است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدحسین حسن زاده، ضمن تبریک روز گل و گیاه با بیان اینکه هر چند این روز از تقویم ملی حذف گردیده ولی توجه به این امر اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: از آنجا که نفس خريد و كاشت گل و گياه و حضور فیزیکی آن در زندگی، موجب ایجاد حس نشاط و آرامش می‏ شود، نشان دهنده نقش و جایگاه با اهمیت این موضوع است .

 حسن زاده با اشاره به اینکه شهر به عنوان یک موجود زنده نیازمند تعادل است، اضافه کرد: توسعه  حجم گل و گیاه در شهر به متناسب سازی اکوسیستم شهری کمک می کند و حتی زندگی پرندگان شهری نیز به این موضوع وابستگی دارد 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمار متاسفانه سرانه گل و گیاه در کشورمان پایین و برای هر فرد 4 تا 6 شاخه گل است، به همین دلیل باید نسبت به اصلاح نگرش مردم برای نگهداری و پرورش گل‏ و گیاه خانگی و همچنین حفاظت از گل ها و گیاهان شهری اقدام کرد .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز احیای تولید گل و گیاه در استان را یکی از مهم ترین برنامه ها عنوان کرد و افزود: در راستای تامین نیاز موجود در استان و راکد بودن صنعت تولید گل و گیاه در تبریز، می بایست، اقدام لازم جهت احیای این صنعت صورت پذیرد که سازمان پارکها در نخستین گام ، خرید نهاده از گلخانه های بومی را در دستور کار خود قرار داده است .

حسن زاده اجرای اين امر را گامی در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با تحقق این امر، ضمن کاهش وابستگی به واردات گل و گیاه، کاهش هزینه ها و افزايش اشتغال را شاهد خواهیم بود و علاوه بر این رونق اقتصادى و توسعه حجم گل و گیاه در شهرمان نیز میسر می شود

وی یادآور شد: توسعه حجم گل و گیاه خانگی و شهری ، عامل تاثیر گذار در سلامت جسمی و روحی شهروندان است 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.